Affisch av Ung Vänster

Jag gick omkring i Lund härom veckan, och fick syn på en affisch. Texten löd som följer:

"NOLLTOLERANS
RIV NED, KLISTRA ÖVER, OCH FÖRSTÖR RASISTERNAS PROPAGANDA"

Affischen var signerad Ung Vänster. Jag tänkte att inte ens Ung Vänster kunde stå för sånt här trams, så jag skickade ett mail till Ung Vänster Lund där jag beskrev affischen, och frågade om de var ansvariga för denna. Jag fick detta svar:

Den affisch jag tror du menar är Ung Vänsters, ja. hurså?

/Sebastian


Då vänstern vanligtvis har ett lite udda vokabulär, så tror jag att vi kan översätta "RASISTERNA" till "Sverigedemokraterna".
Vi har alltså ett parti i riksdagen vars ungdomsförbund förespråkar censur på gator och torg.

Jag har ett litet tips till Ung Vänster, en lektion i demokrati och yttrandefrihet om ni så vill.
Ser du en affisch med propaganda som du ogillar, eller som till och med far med osanning, Gör så här:
  1. Ta reda på vilka felaktigheter som finns i affischen.
  2. Skriv motargument och kompletterande fakta som motbevisar affischens argument.
  3. Tryck upp dessa på en egen affisch.
  4. Sätt upp dessa affischer bredvid de "felaktiga" affischerna.
  5. Låt folk bestämma själva vad de skall tro på.
  6. Du har nu slutfört kursen "Demokrati for Dummies".
Här är den aktuella affischen:

Kommentarer
Postat av: cygjhyu7

c g yjucgyj vgyjuvguf 7,6

2012-01-04 @ 11:18:50
URL: http://custom-essay.ws/index.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0